Srdceryvné Cesty domů

Na seriálech vlastní tvorby do značné míry stojí vysílací čas všech televizních stanic. Není tak velkým překvapením, že se snaží do svého portfolia začlenit co nejvíce zavedených značek, jenž se jim postarají o sledovanost v týdenním večerním čase. Mezi tyto seriály tzv. rodinného typu se nějaký ten pátek řadí i Cesty domů. Ty nás zavedli do Hradiště, kde žijí dvě znesvářené rodiny. Bernáti a Kosíci se pohybují na opačných stranách popularity. Zatímco Rudolf Bernát měl štěstí a jeho hvězda nezadržitelně stoupala vzhůru, s Petrem Kosíkem se táhne nepřízeň osudu a kolegům je akorát pro smích. To se poté jeden nemůže divit, že se tito dva tolik odlišili, i přes to, že kdysi bývali výtečnými přáteli. I jeden okamžik stačí, aby bylo vše naprosto jinak.

Léta přikrmovaná nenávist tak nabobtnala do rozměrů, s nimiž zřejmě nepůjde již nic udělat. Přesto tu je stále jeden člověk, který doufá v nápravu. Rudolfova matka se rok co rok snaží dostat oba pány ke společnému stolu doufajíc ve zlom. Jenže ten stále nenastává a roy plynou. A s každým dalším naděje v usmíření klesá. Rudolfova matka přesto nadále doufá v zázrak, do jehož realizace se pouští po své smrti. Ve své závěti nechává podmínku, v níž musí Rudolf s Petrem napůl převzít její ordinaci praktického lékaře. Do toho se zpočátku ani jednomu nechce, nakonec se však jsou na této podmínce ochotni domluvit. I přes to, že nejde o nikterak snadnou spolupráci. To však ještě netuší, jaký skrytý význam to má.

Netrvá dlouho, aby si začali ve zdravotních kartách některých pacientů všímat podivných poznámek. Ty je nakonec přivádějí na stopu muži, co byl společně s nimi na místě tragédie. Na onom místě, kde se začala psát kronika jejich rivality. Oba dva si náhle začínají uvědomovat, jak moc pošetile se celé ty roky chovali a kolik času tím ztratili. A přitom stačilo najít společného nepřítele, aby zase začali objevovat ztracené přátelství. Cesty domů ke shlédnutí nabízejí zamotané mezilidské vztahy mezi příslušníky dvou rodin, do nichž velice záhy začínají zasahovat i další postavy. Pozvolna se tak dostáváme nad další propast, v níž může uvíznout někdo další. A je otázkou, zda se i jemu podaří nakonec ze všeho vyjít vítězně.